نگاه لیبرالیستی به فرهنگ
بی قیدی و داشتن نگاهی لیبرالیستی در میان مسئولان فرهنگی و ذی مدخل كشورمان باعث دامن زدن بیشتر به چنین اتفاقات شرم آور و خلاف قانون و شرع شده است. از طرفی هم، چنین سینماگرانی با توجه به حرمتشكنی و درآمیختگی هرزه آلودی كه بر آنها اصرار و ابرام میكنند و همچنین به جهت اینكه مورد سوال و توبیخ هیچ فرد مسئولی قرار نمیگیرند؛ با فراغ بال و آسودگی بیشتر در جشنها و مراسم اینچنینی شركت كرده و با سلام و صلوات به كشور بر میگردند!
اینكه اولین كسی كه چنین دهن كجی را آغاز كرد و به مرور در میان دیگر همپالكیهایش سرایت داد چه كسی بود، یا چه وقت و كجا بود؛ خیلی محل بحث و مناقشه نیست. اما ابرام و اصرار بر چنین اقدامات پست و آمیخته با انگارهها و نگرشهای حیوانی، از جانب تعدادی افراد معلوم الحال كه كمترین تعلق خاطری به فرهنگ و دین ملت و مملكت شان ندارند اهمیت و لزوم ورود به این مسئله را دوچندان میكند، تا از تكرار رفتارهای حیوانی آنها جلوگیری شود.وظیفه رسانههای انقلابی و ارزش مدار منبعث از دستورات دینی و حكومتی، انجام مسئولیت خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به آحاد مردم غیور است.
فلذا به دور از هرگونه وادادگی و تسامح و تساهل عقیدتی و با نیت احیای احكام الهی و جلوگیری از متضرر شدن مومنین در باب حیثیت مذهبی و جریحه دار شدن غرور ملی ایرانیان آزاده و سربلند باید به این امر توجه جدی نمود. چه اینكه كشف حجاب چند رجّاله و خنّاس دون مایه حضیض پسند در خارج كشور كه شرط روشنفكری و درآوردن ادای آزادیخواهی را در اتخاذ مواضع و مظاهر پست حیوانی تعریف كرده و میكنند، در صورت منتسب نبودن آنها به سرزمین شرزه شیران علوی تبار و فاطمی مرام، قطعاً كمترین اهمیت یا موضوعیتی پیدا نمیكرد.
تفسیر و تبیین چند كلید واژه اصلی به كار گرفته شده از جانب این دسته از سینماگران مشتاق رفتارهای اروتیك و برهنگی به خوبی نشان خواهد داد این افراد با تشبث به چنین مقال و موارد متكثر المعنایی سعی دارند آنها را به نفع جریان فكری خودشان مصادره به مطلوب كنند.
از سوی دیگر ورود و همت مسئولان امور تقنین و تنقیح قوانین برای هموار كردن مسیرهای برخورد قانونی و نیز مسدود كردن مفر و گریزگاههای مالرو شغال صفتان گرگ طینت توسط مسئولان اجرایی و قضایی را جملگی و به صورت هماهنگ و همپوشانی صحیح میطلبد. چه اینكه در مواجهه و برخورد با حرمت شكنی و هتك و وهن ارزشهای اسلامی توسط این عده معدود تمامیتخواه و انحصار طلب به بهانههای واهی و در مكانهای مختلف؛ اگر تشریك مساعی و هم افزایی این سه قوه مهم به شكلی تعریف شده و متوازن در میادین طراحی و عملیاتی نباشد، نتیجهاش حال و اوضاع گستاخانه امروز این اقلیت متوهم با مدعای منسوخ و جعلی «ما بی شماریم» میشود!
آزادی بیان، آوانگارد و فرزند زمان خود بودن جزو مهمترین و تا حدودی پركاربردترین الفاظ و اصطلاحاتی است كه امروزه با نیت، اهداف و اغراض مختلف نسبت به نوع و میزان انتفاع گوینده این الفاظ بسیار شنیده میشوند. هر كدام از این كلید واژهها باید با توجه به فرهنگ و عرف هر جامعه و نیز جمیع جهات مترتب بر گستره فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه زیستی افراد مدعی نسبت به آنها و البته به شرط عدم تعارض و تخطی از قوانین رسمی هر كشوری، دارای تعاریف و گستره عملیاتی خاص تعریف و تنقیح شود.
این مسئله راه نفوذ هرگونه سوءاستفاده و یا بهره كشی و ویژه خواری را بر افراد و گروهها میبندد. اما واقعیت این است كه این افراد فضا و جوّ روانی حاكم بر گفتمان هنری و سینمایی كشورمان را با تشبث به چنین مباحثی آنچنان منقلب كرده اند كه انگار تنها اینان حق دارند و میتوانند آن اصطلاحات را در جهت نیل به اهداف و مقاصدشان به كار برده و استفاده كنند. این خفقان استعماری و نوین انتلكتوئلیته كه از جانب مدعیان مالكیت معنای لغوی آزادی بیان و ... ابراز میگردد،علاوه بر اینكه یك دیكتاتوری احمقانه معنا میشود، به نوعی این عمل طاغوتی آنان بابی نوین در منطق جاهلیت غرب نیز تلقی میگردد.
گعدههایی برای برهنگی!
همه ساله با برپایی هر دوره جشنواره یا بازار فیلم و چنین گعدههایی در خارج از كشور، تعدادی از سینماگران مرد و زن كشورمان با ظواهر و پوششهای زننده و درآمیختگی حیوانی شركت میكنند. فرشهای قرمزی كه گاه زیر پای برخی از این مروّجان و طالبان بی حیایی و عادی كننده مباحث اروتیك پهن میگردد نه به خاطر هنر واقعی و یا توانمندیهای حرفه ای آنها، بلكه با دادن جوایز پر طمطراق و ایجاد فضای پروپاگاندای سنگین درباره آنها و نیز الگو ساختن اقدامات و افعال آنها در اذهان مردم كشورمان، به نوعی آنها را در قامت مبلّغان و سفیران افكار سكولاریستی خود و مروجان ابتذال دلخواه اربابان شیطانپرست مغرب زمین مأمور و معرفی میكنند.
برهنگی و پوشیدن لباسهای نیمه عریان زنان سینماگردر جشنوارههای خارجی و عكس گرفتنهای مداومشان در آغوش مردان اجنبی و نامحرم كشورهای دیگر آن هم به بهانه آزادی و یا ادعاهای فمنیستی درباره زنان، تقریبا به یك رفتار معمول تبدیل شده است.
برخی از این مردان نیز با درآغوش كشیدن زنان نیمه برهنه غربی و بوسیدن آنها سعی میكنند سرسپردگی شان به باورهای سكولاریستی غرب را اثبات كنند.
طرفه اینكه همین آقایان و خانمهای سینماگر پس از انجام اعمال شنیع و منافی عفتشان نه تنها شرمنده نیستند بلكه آن را حق مسلم خود دانسته و نسبت به افرادی كه به آنها اعتراض میكنند حملههای دامنه دار و چند مرحلهای را با كمك شرورهای اجاره ای انجام میدهند. نمونه متعرض شدن این مدعیان گستاخ نسبت به كسانی كه در راستای افكار آنها قدم برنمی دارند درباره چند بازیگر كه در فیلم «قلادههای طلا» با محوریت عیان سازی چهره اصلی فتنهگران سال ۸۸ و پشت پرده آن بازی كرده بودند، نشان داده شد.
این اتفاق نه فقط در چندین جلسه متعدد و از جانب افراد مدعی شبه روشنفكری، بلكه در انظار مردم و جلوی ساختمان تئاتر شهر(یكی از مراكز و نمادهای فرهنگی كشور) و با ایجاد درگیری فیزیكی انجام گرفت كه موجب ابراز تاسف هنرمندان واقعی و ارزشی گردید.
جالب این است كه اگر كسی كوچكترین اعتراضی به نحوه پوشش یا اختلاط آنها با نامحرم بكند فرد معترض را به دیكتاتوری، چماقدار بودن و مخالف آزادی بیان بودن محكوم میكنند! اما همین كه یكی از همپالكیهایشان اقدام مشابهی را در اعتراض به قوانین و ارزشهای جامعه و ملت انجام بدهد آن را حق مسلّم خود و در راستای آزادی بیان تعبیر میكنند!
تفاخرهای حیوانی و مبتذل!
بعد از برپایی فتنه ۸۸ و شمشیر كشیدن و زخم زدن بر پیكره ارزشها و تفكرات اصیل اسلامی و انقلابی توسط تعدادی از همین مدعیان انتلكتوئلیسم به بهانههای سیاسی! و تنبیه نكردن این سینماگران بی فرهنگ و گستاخ در آشوبهای ۸ ماهه، باعث شد كه پس از آن شاهد بی حیایی و تبرجهای جاهلانه و عامدانه آنها باشیم.
یكی از نمونههای بارز گستاخ شدن این عده اقلیت و معلوم الحال در جریان برهنه شدن یكی از همپالكیهایشان در مقابل دوربینها و به بهانه مضحك اعتراض به نبودن آزادی در كشورمان بود كه با حمایت صریح یكی از كارگردانان زن داخل كشور مواجه شد.
این كارگردان كه همین چند وقت پیش به دنبال اخذ مجوز ساخت یك فیلم دفاع مقدسی! بود در تایید اقدام شنیع، مبتذل و حیوانی آن فرد از طریق برخی رسانهها اعلام كرد كه «فلانی دختر من است»!
نكته جالب و عبرت انگیز اینكه همین دختر محبوب خانم كارگردان چندی بعد از آن در فیلمی نقش زنی افغانی را بازی كرد كه تن فروشی میكند!
این عاقبت خفت بار برای كسی است كه تمام اعتبار و شهرتش را از صدقه سر همین كشور و انقلاب كسب كرده بود. و پایان دراماتیك و عبرت انگیزش نشان میدهد كه دوستی با كسانی از جنس غربیان سكولار و دل سپردن به سراب آرزوهای طلایی مغرب زمین، سرنوشت محتوم بازیگری در فیلمهای اروتیك و سكسوال را در پی خواهد داشت.
حال به رغم چنین سرنوشت رقت انگیزی كه برای این فرد در اثر پناهنده شدن به غربیان ایجاد شد، پدرش وقتی او را در جشنواره ابوظبی ملاقات كرد، او را با ظاهری نیمه عریان و در كنار عربهای دشداشه پوش حوزه خلیج فارس و مشغول عكس گرفتن دید و به روی خودش هم نیاورد!
وی به جای اعتراض به رفتار منافی عفت و غیرت دخترش، سعی كرد با هجمه به فضای دینی كشورمان آنها را زمینه ساز برهنگی فرزندش معرفی كند. طرفه اینكه همین فرد نه تنها به خاطر اقدامات خودش و تایید افعال دخترش مورد موأخذه و توبیخ قرار نگرفت بلكه با ایفای نقشهای متفاوتی در چند فیلم و سریال تلویزیونی حضورش در رسانه ملی پررنگ تر از قبل هم شده است! شاهد مثالهای متعدد در این زمینه آنقدر كثرت پیدا كرده اند كه برای مكتوب كردنشان صدها صفحه كاغذ و قلم نیاز است.
در چند سال اخیر و به لطف تسامح و تساهلهای غیر قانونی و خلاف شرع مسئولان اجرایی و فرهنگی كشورمان تعدد و كثرت دهن كجی كردن و به سخره گرفتن قیود و الزامات شرعی به وسیله افعال منحط و تفكرات التقاطی این مثلا سینماگران، نه تنها در جشنوارهها و میتینگهای خارج از كشور كه در داخل كشور نیز تبدیل به یك رویّه معمول و جاری شده است. چند وقت پیش معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اعلام این خبر كه نسبت به چنین افراد و اقداماتی قصد شكایت نزد پلیس بین الملل و تعقیب قضایی این افراد را داریم!، موجب به وجود آمدن امیدهایی برای برخورد با چنین اقداماتی شد.
عكسهای آتلیهای و تجاهل عامدانه
اما رنج آورتر و ملال انگیزتر این است كه به رغم حقارت و ضلالت این مدهوشان برهنگی و زندگی حیوانی غربیان، برخی از مسئولان فرهنگی كشورمان با آوردن دلایل غیر منطقی و خلاف عقل و قانون و نیز چشم فروبستن به لجن پراكنیهای اینان، مشی لیبرالی و لاقیدی را سرلوحه اقداماتشان قرار دادهاند.
فقط با یك جستجوی ساده اینترنتی میتوان زننده ترین و بی حجاب ترین عكسهای بازیگرانی كه حتی بیشتر از چند پلان بی اهمیت بازی نكرده اند را ملاحظه كرد. این عكسها به رغم برخی ادعاها كه بیشتر جنبه لاپوشانی دارد آنها را نوعی سرقت و یا منتشر شدن عكسهای خصوصی این افراد اعلام میكنند در حالی كه اغلب قریب به اتفاق آنها آتلیه ای است. این موضوع كه سوژه این عكسها به خوبی از عواقب، نیات و علت گرفتن چنان عكسهایی آگاهی داشته و دارند امری غیر قابل انكار است؛ چرا كه اینگونه عكسها جز به نیت منتشر شدن و یا اصطلاحا پوستر سازی دلیل و علت دیگری ندارند.
بنابراین هرگونه انكار یا تجاهل این زنان بازیگر در باب سرقت و دزدیده شدن عكسهایشان امری غیر واقعی و كاملا كذب است. از طرف دیگر حتی یك كودك خردسال نیز میتواند متوجه تفاوت فاحش و غیر قابل توجیه نوع حجاب زنان بازیگر در تلویزیون،سینما و برنامههای دیگر بشود و این سوال در ذهنش مطرح شود كه چه تفاوتی بین این بخشهای فرهنگی و هنری كه همگی باید تابع قوانین كشورمان باشند وجود دارد؟ و یا اینكه مگر با تغییر مدیوم تلویزیون، سینما و یا جشنوارههای برگزار شده در كشورمان قانون هم تغییر میكند؟ چگونه میخواهیم این تعارض و تناقض غیر منطقی و قانونی را برای پرسشگران كنجكاو پاسخ بدهیم؟
بر اساس كدام قانون فلان خانم بازیگری كه در كارنامه اش سابقه بازی در فیلم موهن و مستهجنی مثل «تهران من حراج» را دارد میتواند بیاید و در سریالهای تلویزیونی و فیلمهای سینمایی بازی كند و كسی هم متعرض او نشود؟ چرا افرادی كه در جریان فتنه ۸۸ تا همین امروز همواره با بهانه توهم تقلب بدترین ناسزاها و اتهامات را علیه مسئولان عالی نظام و دستگاههای مسئول كشورمان ابراز میكنند اجازه پیدا میكنند برای ساخت و یا بازی در فیلمها و سریالهای مختلف قراردادهای چندصد میلیونی امضا كنند؟
چه دلیلی دارد كسانی كه ذره ای دل در گرو ملت،قانون و مملكتشان ندارند و هرجایی كه تا به امروز فرصت پیدا كرده اند بدترین دروغها و افتراهای ناروا را به آنها نسبت دادهاند اجازه فعالیت سینمایی یا هنری داشته باشند؟
آیا اینگونه پرسشهای بدون پاسخ نتیجه تساهل و تسامح بدون توجیه مسئولان ذی مدخل در این مباحث نیست؟ اگر مسئولان به جای چشمپوشی از خطاهای عامدانه و چندگانه این عده معدود، آنها را با ممنوع التصویر كردن تنبیه میكردند، آیا امروز شاهد گستاخی و بی پروایی در سردادن مرده باد و زنده بادهای مغرضانه این افراد معلومالحال و مفسده برانگیز میشدیم؟ چرا لاقیدی و بیخیالی تان را به قیمت استهزاء ارزشهای دینی و ملی كشورمان ادامه میدهید و دم برنمیآورید؟
المُؤمِن كیس الفِطن الحذر
با توجه به تكرار عامدانه چندین باره اینگونه اتفاقات و كشف حجابهای مكرر از جانب این مثلا بازیگران و هنرمندان لازم است كه هر چه سریعتر راه حل عملی و عاجلی پیش بینی شود. چه اینكه با توجه به نقش آفرینی برخی از این زنان بازیگر بی حجاب در تلویزیون و سینما البته با ظاهری متفاوت و موجّه تر، و از طرف دیگر مصاحبه و چاپ عكسهای آنها در برخی رسانههای زرد و مروج افكار الحادی و التقاطی، باعث مشهور و معروف شدن این افراد میگردد. این اشتهار باعث میشود كه برخی جوانان و نوجوانان ناآگاه كشورمان تحت تاثیر احساسات و یا متفاوت نشان دادن خودشان در منظر دیگران، آنها را به عنوان الگوی رفتاری و یا شغلی خویش قرار بدهند.
اگر مسئولان با چاره اندیشی خردمندانه و لحاظ داشتن ابعاد مترتب بر چنین مباحثی كه مقام معظم رهبری آنها را شبیخون فرهنگی یا جنگ نرم معنا میكنند بتوانند قوانین متقن و جامع الاطرف و بازدارنده ای را طراحی،تصویب و با قدرت اجرا كنند قطعا به مرور بساط چنین كاسبی و دكان داریها جمع میشود.
البته این مهم نیازمند قوانین محكم به همراه تعیین مجازاتهای سنگین و متناسب با گستره و شدت جرم است؛ چرا كه در صورت بالا بودن هزینه انجام چنین تخلفات وهن آلودی نسبت به قوانین و فرهنگ و غیرت اجتماعی به مرور باعث كم شدن اعمال خلاف شأن و قانون این معدود افراد میگردد.
اما اگر قرار باشد با دستاویز قرار دادن توجیهات خنده آوری مانند لطیف بودن روحیه هنرمندان بر قانون شكنی و استهزای دین و فرهنگ جامعه چشم بر هم بگذاریم مطمئن باشید كه سرانجامی بدتر از تركیه لائیك امروزی در انتظار كشورمان خواهد بود. چه اینكه دشمنان غدار و شیطان پرست مخالف با اسلام ثابت كرده اند كه فقط به ترویج برهنگی و بی بندوباری در جوامع اسلامی رضایت نخواهند داد و تا نابودی كامل نسل مسلمانان پیش خواهند رفت.
حال با توجه به جمیع جهات و نیز در نظر گرفتن طراحی نقشههای لایه لایه دشمن در مباحث فرهنگی و اجتماعی، همچنین مزدورانی كه برای كسب شهرت، ثروت یا قدرت حاضرند هر نوع خیانتی را برای رسیدن و نیل به مقاصد مادی و دنیوی شان انجام بدهند؛ لازم است ضمن حفظ هوشیاری كامل جلوی هر گونه سوءاستفاده یا نفوذ افراد مزدور و ستون پنجم دشمن در لایههای مختلف جامعه را با پیش بینیهای قانونی مسدود كنیم.
تجربه نشان داده است كه افراد مشهور و صاحب نام در جامعه كنونی بشری با استفاده و بهره گیری از فنآوریهای متنوع و پیشرفته تصویری كه لفظ «دهكده جهانی» منبعث از همین پیشرفتها ترجمه میشود، استعداد و توانایی بالقوه تاثیرگذاری بر لایههای دیگر جوامع را دارند.
بنابراین لازم است برای ندادن فضا و فرصت به دشمن برای هجمه و حمله، اقدامات لازم درسطح و تراز تواناییهای دشمن طراحی و اجرایی گردد. رسول اعظم(صلی الله علیه و آله وسلم) میفرمایند: «المُؤمِن كیس الفِطن الحذر*»؛ یعنی مومن زیرك، چیز فهم و محتاط است.
*دعوات راوندی، ص ۳۹
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
چهارشنبه 25,دسامبر,2024